torsdag 22 augusti 2024

 Idag är det en regnig dag.
Bara en strimma sol i morse,
sedan mest mulet och grått.

Jag tänkte berätta om en soligare dag,
en dag då vi gick på vandring på Östfjället i Sälen.


Vi har gått den här leden förut.
Den är fin och lättvandrad, då mesta delen år spångad.
Lagom långt, ca 10 km.
När vi gick den sist var det många vandrare här, denna gången var vi i stort sett ensamma.


Härligt tycker jag!


En av de små tjärnarna på fjället.


Uppe på Östfjällets topp ser man långt...
Älskar de här vyerna!


Vi lagade mat här uppe på toppen.
Äta ute är gott!


Ungefär halvvägs kommer man till Östfjällsstugan,
en raststuga som ligger vid Östfjällstjärnen.


Kristallklart vatten i tjärnen, såklart måste jag bada.
Ja, jag hade baddräkt med mig  - för jag visste att tjärnen lagom stor för att bada i.
Å, det var underbart!!!





En härlig dag!
🩵🌿🩵

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Fantatisk natur... en härlig upplevelse och ett bad på det! Inte 30°C i sjön som i Medelhavet! Men jag vet att du är en kallbaderska. Tänker på doken "Kallbaderskan bland fjällen": Har du läst den?

Kram till dig! Anna