onsdag 1 maj 2024

Välkommen sköna MAJ!


Lagom till valborgsmässoafton och första maj kom våren på riktigt.
Med sol och varma vindar!



Så härligt tycker både jag och fröken katt,
som njuter av den värmande solen.

Och tulpanerna!





Jag är så glad att äntligen kunna odla tulpaner utan att rådjuren äter upp dem alla!


Konstigt ändå, 
här bor vi ju ute på landet, 
vid skogar, ängar och hagar,
och ser ofta rådjur. Men aldrig runt huset.
Där vi bodde förut, mitt i ett samhälle med många hus runt,
 där hade rådjuren kalas i allas trädgårdar.
Trots att det ju fanns skogar runt omkring också.

I går eftermiddag tog jag fram en av mina cyklar,
premiär för i år!


Cyklade bort till småttingarna,
Sam och Sally.

Vi hittade en koja i skogen.
Spännande!





Idag blir det en lugn dag hemma.
Omskola mina frösådder, greja lite i trädgården,
njuta av solen och värmen.


Önskar alla en skön Första Maj!

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Mina tulpaner är också på G! Rådjuren har väl massor av mat inne i skogen. I ett samhälle är maten serverad i trädgårdar. Jag har vattnat med ett medel som inte rådjur gillar. Så peppar peppar har de fått stå kvar. Längtar efter att de alla ska blomma.

UNDERBARA bilder på din söta gosekatt och gullungar! Ja, nu får vi njuta av maj och verkligen hoppas att värmen är här för att stanna!

Fin 1:a maj! Må gott och KRAM! Anna