måndag 15 augusti 2022

 30 - årskalas, 
i 30-gradig värme!


Hurra för våran Emil!


Ja, tänk att vårt yngsta barn är 30 år.
Det är svårt att förstå,
det där att tiden tycks gå så fort.
Nyss var han ju en liten parvel,
den där lille med sin hand i min.
Alltid ville han vara nära.
Det känns som om det var alldeles nyss,
 och på samma gång  längesen.

Jag och Emil, knappt 1 år!

Jag är så glad för alla mina tre barn,
ja, det är det bästa jag gjort i livet.
💓💓💓
Jag är så glad och stolt över dem!

Och att sen har vi fått inte mindre än fem barnbarn,
det är en annan stor, stor lycka.

Jaa, det blev ett riktigt härligt sommarkalas i äppelträdets skugga 
den här varma augustidagen.


Mest spännande den här dagen var nog traktorn!
Ja, Emil har köpt sig en gammal fin traktor,
en "Grålle" från mitten på 50-talet.
Klart man måste ha traktor när man bor på en liten gård.


Sam var överlycklig över att få se den här fina, fina traktorn.
"Jag ska ha sån traktor när jag blir stor som Emil"






Alla barnen ville testa att "köra"!

Vi bjöds på prinsesstårta och kaffe.



Med tre(tio) ljus i!








Alla barn ville hjälpa till att öppna presenterna.


Min syster - Emils moster hade målat av Enebacken.


Så fin!
Finaste presenten jag nånsin fått - tyckte Emil.


Gammelmorfar bjuder på hembakta sockerringar.
Emils favoritkakor, som hans mormor bakat till honom varje födelsedag!


Sally hittar tomater!



Jag tycker att Sally är lik sin pappa Tobias,
på den här bilden är han 2 år, som Sally är nu.


Tillbaks till traktorn igen!

Efter att alla gäster åkt hem blev jag och N bjudna på lite mat.
Ost och bubbel ute,
innan vi gick inomhus och fick jättegod pasta med kantareller, sidfläsk och parmesan.
Så gott!


Och så fick vi vuxna också testa traktorn!


Solen färgade himlen rosa när vi åkte hemåt,
och när vi var hemma var det augustimörkt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket mysigt och fint kalas! Grattis till din Emil! Älskar gamla bilder! Så värdefulla och roliga att ha!

KRAM