tisdag 7 september 2021

 Första hösthelgen.
Och en fin söndag, med marknad och skogsvandring!

Vi åkte till Årås Kvarn, 


för att gå vildmarksleden.

Grusvägen den sista biten fram till kvarnen var dammig av bilar,
och väl framme var det nästan fullt på parkeringen,
mycket folk och rörelse.

Det var marknad här idag!
Det hade vi ingen aning om.  Ja, men då  startade  vi vandringen med att köpa hembakta kakor,
stora fina morötter och kika in i handelsboden som var öppen! 



Mums!


Det är väldigt vacker här 
vid Årås Säteri och kvarn.


Många blommor och 
gammaldags nyttoväxter i trädgården.




Ja, sen gick vi vildmarksleden, som är knappt en mil.

I skogen, på stigar och grusvägar, över mossar...




Lummer, eller futt som det också kallas,
så fin!

Och massor, massor, massor av lingon! 
Jag plockade med mig en del hem.
Så gott att ha i frysen!


Och några blåbär också.


Kolla,
 vilken enormt stor ek!



Sen kom vi ner till sjön Jogen,
innan vi var tillbaka på Årås igen.




Rönnbär!


Å, älskar att vara i skogen.
Alldeles tyst och vindstilla, 
som balsam för själen.
En underbar dag!

2 kommentarer:

Channal sa...

Åh vilken fin helg ni fick! Själv låg jag nerbäddas men nu är jag på benen igen! Ha en fin dag!

KRAM Anna

karlsson Mehterzail sa...

DU BEHÖVER LÅN Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2% EMIAL: (remy.credit111@gmail.com) Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag karlsson Mehterzail från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com Gud välsigne dig, herr REMY FINK.....