fredag 30 juli 2021

 Lite fler bilder från våra fina dagar i Skåne.

Vi åkte ut på Bjärehalvön och besökte Norrvikens Trädgårdar.
Och det var såå fint här!
Jag har varit här förut, men det var många år sen,
 och jag minns faktiskt inte att det var såhär vackert.

För vackert var det.
Se här bara:


Villa Abelin



Vi började med att äta lunch i orangeriet i villan.
Det smakade jättegott att äta här i den vackra miljön!



Sen gick vi runt och njöt av vackra blommor och planteringar.

Jag gillade mest den österländska terrassen med det vackra lilla templet.
Här var så lugnt och stilla, stillsam musik och fågelkvitter.



Här skulle jag kunna sitta för alltid...


 Eller här på bänken och blicka ut över havet där borta...

Men det fanns ju mer att upptäcka, så det gjorde jag ju inte!


Österländska trädgården



Och här står Rudolf Abelin mitt i sin skapelse...


Victoriahuset



En annan njutbar plats!



Och titta här:

Vattenträdgården.


Drömmigt vacker!


Ett hav av hortensior!


Om man följde vattnet kom man hit upp till dammens källa vid det lilla vita templet.




Inne i huset, Villa Abelin fanns en utställning med bla Karin Wibergs fina skulpturer.



Ja, det var några bilder från en vacker trädgård 
som man inte ska missa att besöka om man är i Båstad eller dess närhet!


Fler bilder från vackra Bjärehalvön kommer...

1 kommentar:

Channal sa...

Så mycket vackert! Finns otroligt många fina platser att besöka i Sverige. Tur att jag har din blogg och får hänga med på alla era upplevelser. Tack för att du delar med dig!

KRAM Anna