måndag 3 april 2017

Måndag igen, och ljust ute lääänge idag. 
Så härligt!

Jag har haft en lugn och skön helg.
Fixat och grejat hemma, 
lagat god mat,
varit på gymmet.
Jag har börjat träna pilates, en sorts styrketräningsyoga, det gillar jag!
Köpte en bok på bokrean, med både övningar och kosttips.
Det här känns som ett perfekt komplement för mig till löpning och cykling, 
som jag annars ägnar mig åt.
Pilates går ut på att uppnå styrka, smidighet, balans och uthållighet. 
Att få en balans mellan styrka och rörlighet, och även balans mellan kropp och själ.
Helt enkelt träning för att må bra! 

I lördags var jag i min favoritbutik, den stora blomsteraffären,
och köpte vårblommor.
Igår eftermiddag planterade jag dem ute i krukor, och gjorde lite påskfint.

Helgen avslutades med ett biobesök,
jag och min syster var och såg den argentinska och mycket sevärda filmen
Paulina.

Mer om den i morgon!

Inga kommentarer: