torsdag 3 juni 2010

Det är ju SOMMAR ute nu!
Inte har jag lust att sitta vid datorn då. Nej, jag har suttit i solen, fängslad av en underbar bok, som jag knappt vill lägga ifrån mig, Doroteas sång av Rosa Regàs.

Men å, vad jag saknar min trädgård! Det är så trist att trampa runt i jorden här...Haha, jag går runt här och tittar, precis som om jag hade en trädgård att pyssla med, men den finns än så länge bara i min fantasi....
Men jag har i alla fall planterat lite blommor i krukor, på verandan och på vår stensatta gång och uteplats på framsidan huset. Förhoppningen är att gräsmattan ska levereras nästa vecka. Det är en sån som man rullar ut, så det blir grönt på en gång!

Hemma i min gamla trädgård blommar säkert aklejorna nu...
och lilla rara löjtnanshjärtat...
*....suck....*

2 kommentarer:

Pumita sa...

Visst är den underbar, Doroteas sång! :) Jag förstår att det inte är svårt för dig att välja mellan den + de vackra blommorna mot att sitta vid datorn. Trädgården vinner alla gånger!

Photos by Storm sa...

Så fin akleja, härlig rosa färg/Lis