söndag 23 maj 2010

Veckans Fönster

-FÖRSLUTET-
Här kommer mitt bidrag till VECKANS FÖNSTER.Stängda blå fönsterluckor, och en ensam liten blomma utanför.

Å, vilken underbar helg vi haft! Riktig sommarkänsla, med temperaturer över 20 grader. Jag har haft sommarklänningar på mig, bara ben, kunnat sitta i solen på uteplatsen på framsidan och njuta. Ljuvligt! Vi har fått stenläggning nu, på framsidan och garageuppfarten. Matjorden är utlagd, och nu väntar vi bara på gräsmattan. Förhoppningsvis kan den rullas ut nu i veckan. Å, så skönt att slippa sand och jord!
I dag har jag haft en skön hemma dag. Pysslat lite, strosat runt, läst lite. Jag slapp t.o.m. att laga mat idag, det gjorde ungdomarna! Det blev "tacotårta", mums så gott! Mannen har jobbat i garaget med att bygga en mellanvägg där, ena delen blir plats för bilen, andra delen förråd. (Vi har ett vidbyggt dubbelgarage)
Önskar alla en bra start på den nya veckan!

5 kommentarer:

Mona sa...

Ser ut att vara ett vackert hus med fina blå fönsterluckor.

Pumita sa...

Härliga sydländska fönster! Det gäller bara att ta det försiktigt när man öppnar så att blomman inte åker i backen. :)

Klimakteriehäxan sa...

Vackert!!!

Rajson sa...

Väl instängt men ack så fint.
Läste om sonens pravader i lördags.
Min stora dotter har sprungit två ggr, men tack och lov var det inte så varmt de åren.Jag tror att hon tog sig runt på 1.45 vilket jag var mäkta imponerad av.Så vältränad har jag aldrig varit!
Ha det gott!

Susanne sa...

Det ser nästan sensommaraktigt ut. Som om man stängt fönstren inför höstens ankomst. Antar att det är det varma ljuset som ger mig känslan.