onsdag 14 april 2010

Härlig, härlig vårdag idag!
Jag har världens bästa arbete just nu, vi är ute så mycket det bara går! Barnen njuter verkligen av att bli av med alla tjocka overaller, varma mössor och otympliga vantar. Och att få gräva med SAND istället för kall oformbar snö! För övrigt är det annars väldigt stressigt just nu, det är dags för förberedelser för utvecklingssamtal, överflyttningssamtal, föräldramöten, utvärderingar, kvalitetsredovisningar m.m. m.m....För att koppla av lite från allt detta tar jag på mig träningskläderna och ger mig ut i skogen och springer en runda. Det är som en slags meditation för mej. Jag blir lugn, avstressad och glad igen. Det doftar av fuktig vår, mossa och gräs. Ett rådjur tittar på mej där borta på åkern, fåglarna sjunger sin kvällssång.
Idag har jag skickat iväg en ansökan till högskolan, så här i sista sekunden...(I morgon går ansökningstiden ut!) Jag hoppas kunna läsa handledningsutbildning på 7,5 poäng till hösten. Jag har varit VFU-handledare flera gånger, och tycker att det är väldigt roligt, inspirerande och lärorikt, så det ska bli både nyttigt och kul att få lite mer kunskaper i att handleda studenter.

För övrigt smids det planer för semestern-den efterlängtade- här hos oss. Först tänkte vi att "nä, ingen resa i år, vi har väl fullt upp med nya huset, målning, trädgård, altanbygge....". Men, nää...inte ledighet utan att resa, det går ju inte an! Så nu planeras det för dels en storstadstripp, (jag, mannen och yngste sonen) dels en sol, hav och värme-resa (jag och mannen). Och så planerar jag ännu en resa i höst, med kära syster. Vart har vi inte riktigt bestämt ännu. Läste på Pumitas blogg om Lissabon i Portugal, det verkar lockande...Jaa, vi får väl se vart det bär av.

Längtar!

4 kommentarer:

Rajson sa...

Har det inte gått till överdrift med allt detta dokumenterandet!?
Blir verkligen vård och omsorg så mycket bättre eller försvinner det inte omotiverat mycket tid från kärnverksamheten?
Skönt med semesterplaner. för min del blir det ett favoritmål i sommar-Skottland!
Ha det gott!

Pumita sa...

Vad ska du med semester till? Med det jobb du har, menar jag, bästa tiden för att vara ute och allt. ;) Och två resor! Ska det verkligen vara nödvändigt... Bry dig inte om mig, jag är bara avundsjuk!

Om du inte har varit i Lissabon tidigare kan jag varmt rekommendera det. Där har du dessutom "allt i ett", nästan iaf. Det tar en timme att åka med tåg till kusten och badlivet. I stan har du mycket att se när det gäller kultur, vackra gamla byggnader (mycket kakel förstås), trevliga människor... allt man kan tänka sig för en storstadssemester.

Della sa...

Vad spännande med flera resor på gång.
Jag håller med - Lissabon är trevligt med mycket att se. Kanske kan vara något.

Miss Marie sa...

Härligt med reseplanerandet! London är verkligen en härig stad, ska själv dit i slutet på maj! O nu när punden är låg kan man fynda ordentligt...! :D