söndag 14 mars 2010

Solig och härlig helg!

Var en sväng in till stan, hämtade en tavla jag lämnat för inramning och fikade med bror och svägerska som idag har rest till Egypten. (Låter ju härligt, sol och värme och saltvatten mot huden....det längtar jag efter.)

Igår kväll blev jag bjuden på en mycket god middag. Jag och mannen var äntligen iväg på restaurang. Jag åt träkolsgrillad lammfilé som bara smälte i munnen, fräscha grönsaker och gott vin på en mysig restaurang. Mmm så gott!
Fylldes av längtan till Grekland...båda två. Och beslutade att boka en resa till någon grekisk ö en vecka i sommar. Vi hade tänkt att inte boka något i år, vi har ju ett nytt hus som ska målas och en ny trädgård att anlägga...men lite semester och avkoppling behöver man ju, eller hur!?!

Idag en härlig solig promenad:

Våren känns i luften, det liksom luktar vår-lite, lite.

Gick förbi mitt drömhus.Titta bara, ser det inte underbart ut?! Här skulle jag vilja bo....För stort? Jaa, kanske..

(Och just det ja, jag HAR ju ett nytt och fint hus...!)

2 kommentarer:

Rajson sa...

Det huset,nja för mycket att städa! det är klart om man har råd att bo där lär man ha råd med städhjälp!
Tog också en riktigt långpromenad. Underbart när vinden var i ryggen och solen mot näsan!
Ha en skön vecka!

Marie sa...

Klart man måste ha lite semester, trots hus och trädgård. Själv åker vi en vecka till Mallorca i maj, har aldrig varit där, så det blir kul att uppleva. Och du, så härligt det är med vårlukt och idag kände jag verkligen solen värma när jag var ute på min söndagspromenad. Kram och ha en skön vecka!