tisdag 6 oktober 2009

Ett boktips:
På Chesil beach, av Ian McEwan.
Vilken liten pärla till bok! Jag blev fullkomligt uppslukad av denna lilla berättelse, kunde inte sluta läsa.
Detta är en tunn liten bok, men med mycket innehåll.
Handlingen utspelar sig på tidigt 60-tal, och handlar om ett ungt par och deras bröllopsnatt, om deras förväntningar på varandra och på sig själva.
En mycket fängslande historia, skriven på ett otroligt vackert och fängslande språk, där varje ord är valt med omsorg och texten bara flyter fram.

Ian McEwan är en - för mig - ny författare som jag absolut måste läsa mer av!

1 kommentar:

Malin sa...

Bra m boktips, den har jag inte läst el hört om innan.

Har du läst Jenny Lexhed: Det räcker inte med kärlek. ?
Jag har snart läst ut den och tycker den var väldigt berörande.

Kram på dig!