söndag 27 september 2009

Oops!
Det märks att det är höst och älgtider.
Idag på förmiddagen när jag var ute i skogen och sprang höll jag på att krocka med skogens konung....(eller om jag ska säga drottning).
Jag hörde något som knastrade i skogen till höger om mig, tittar ditåt och får syn på en stor älghona som springer jäms med mig en bit in i skogen. Plötsligt ändrar hon riktning och far fram och korsar min väg, några meter framför mig.

Oj....älgar är stora djur.

(Bilden hittad på nätet, brukar inte ha kameran med när jag springer...!!)

4 kommentarer:

Marie sa...

Oj då, vilket kungligt möte. Undrar vem som blev mest förvånad? Kram

sinneskatten sa...

Kan tänka mig att du kände dig liten i närheten av dem.
Jag som är i skogen varje dag har aldrig mött några där.

frida sa...

Ska du inte fortsätta med månadsbilden? Det är så roligt att se hur det förändrar sig i naturen! :D Frida

Miss Marie sa...

Herrejesus! Jag skulle nog sätta världsrekord om jag sprang på en älg i skogen! De är inte att leka med, och som du säger, stooora!