onsdag 26 augusti 2009

Trots att det varit sommarvarmt i luften på dagarna den sista veckan känns det att sommaren verkligen sjunger på sista versen.
Hösten finns där bakom hörnet.
Och det känns ganska skönt, hösten är härlig om det är bra väder, d.v.s. inte regnar för ofta.... Rönnen på baksidan av mitt hus lyser orangeröd av tunga rönnbärsklasar. Höstrudbeckian blommar för fullt.

Idag hade jag tänkt mej ut i skogen och springa min vanliga 5 km-runda, men här sitter jag istället framför datorn med en värkande hals....Jo, höstförkylningarna är i full gång på jobbet, och i år har jag lyckats dra på mig en halsbacill tror jag. Hoppas det går över snart.
Saknar min springrunda, det är så härligt att komma ut i skogen,
känna den fuktiga, mossiga skogsluften,
springa förbi fåren som betar i hagen,
ta ut sig ordenligt, få mycket luft i lungorna...
Det är som ett måste,
en energi kick,
ett lyckorus,
att få springa.....!

4 kommentarer:

hugan sa...

Ajdå, krya på sig nu!
Är avis på att du längtar och tycker om att springa så mycket...har totalt kommit från motionerandet, om jag nu ser nån som joggar/springer undrar jag mest bara om han/hon har fått fel på bilen.
Jag vet inte vad det säger om mej.

Malin sa...

Trist att du är sjuk, krya på dig!!

Önskar att jag oxå kunde berätta om mina löprundor...men de existerar inte, tyvärr.

Kram

Marie sa...

Då hoppas jag du snart får komma ut i den höstfriska luften igen
och får njuta av allt vackert under en skön löparrunda.

Kram

Efwa sa...

Hoppas du inte blir för sjuk utan kan ge dig ut och springa igen. Funderar på om jag ska kunna komma igång med springandet igen. Har bara inga skor här i Sverige. Får nog köpa ett par nya. =)
Kul att du hittade till min blogg o välkommen tillbaka.
Hej från Efwa