fredag 17 april 2009

En underbar doft av viol ligger över hela min lilla trädgård just nu.
De små söta doftviolerna sprider sig och tittar upp på alla möjliga ställen.
Älskar deras mjuka, söta doft....
...och lungörten blommar också. Så söt i sin lila-blå-rosa kjol...

Små babyplantor som vill se vårsolen:

Idag slutade jag tidigt, åkte hem och
efter lite uppröjning i köket, laddning av tvättmaskin m.m.
satte jag mig i solen på altanen.
Njöt av violdoft, värmande solsken och en bra bok.
Ha en skön och solig vårhelg!
Det ska jag ha....

6 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Mmm, violdoft och violtabletter...
Det är härligt att se hur det växer i trädgården, pionerna har jag längtat efter ända sedan i höstas när de var överblommade och tänk att göra första rabarberpajen.
Ha en härlig helg

Ninni sa...

De är ju jättesöta violerna! Vad skönt det låter att sitta i solen med en bra bok och bara njuta av våren.
Det låter som om du absolut kommer att få en fin helg!
Kram Ninni

Malin sa...

Åhh nu vill jag byta med dig, här kom det tom snö idag... :(
Trevlig helg!

Marie sa...

Söta bilder på den knoppande våren. Solsken och en bra bok, vad mer kan man begära. Kram

Della sa...

Vad härligt det är med vår! Kunna sitta och njuta i solen. Titta på blommor... höra fåglar... Och så en bok. Riktigt lyxigt.

bildburken sa...

Hej! Jag har tittat runt en stund här på din blogg och njutit av dina härliga bilder. Kommer tillbaka.