fredag 13 mars 2009

Fredag igen!
Veckorna går fort. På fredagar brukar vi ha "fredagsfika" på jobbet efter lunch. Idag var det min tur att bjuda på fika. Så igår kväll blev det bakning, en jättegod och mycket uppskattad hallonkaka med kardemummasmak. Receptet finns på Ninni Goda, prova gärna. Jag gillar kardemumma, det är gott i mycket annat än bara vetebröd!

Eftersom det är fredag blir det en FREDAGSFÄRGS-bild idag. Veckans färger är
GRÅ-GRÖN.
Mossa är så vackert tycker jag!
(Ja, fast mossa är det ju inte, det heter ju egentligen lav... )

...och så blir det en liten bonusbild idag på temat Grå-Grön. Den här lille krabaten har jag visat förut, men färgerna passar ju så väl in idag, och så är den så söt! Någonstans i min trädgård eller dess närhet ligger h*n och sover nu i väntan på våren.
Titta gärna på fler grå-gröna bilder HÄR!

9 kommentarer:

Pumita sa...

Fina bilder båda två men bonusbilden är förstås extrafin!
Trevlig helg!

Anonym sa...

Fredagsfika, ja det var dagens överraskning för mig! 10 min innan undrade en kollega vems tur det var att bjuda, jag skrattade o sa -bara det inte är min tur! vilket det visade sig vara, hade missat det helt och hållet. Då blev det stressigt kan jag lova, hos oss är det nästintill dödstraff att missa fredagsfikat.

Ha en trevlig helg!

Marie sa...

Fredagskaffe - en sådan bra avslutning på veckan och början på helgen. Tyvärr har vi inte det på min nya arbetsplats.

Söta grågröna bilder - igelkottar är så gulliga (på norska heter det piggsvin - låter inte alls lika gulligt)

Anonym sa...

Gillar laven på trädstammen, brukar passa på att fota sånt när det är fuktigt ute.

anemonen sa...

Javisst är det vackert med mossa (lavar) och igelkotten har du också lyckats fånga så man ser hur den ser ut i ansiktet. Fina bidrag.

Jah Hollis sa...

Snyggt fångade bilder ur naturen. Den här mossan eller laven ser mycket speciell ut och igelkotten är bara obetalbar. :-)

Anonym sa...

Fina bilder och fin tolkning. Igelkotten är ju så bedårande söt. Eva

Photos by Storm sa...

Fina gröngråa bilder. Jag gillar också mossa. Igelkotten vann priset idag för de är ju för söta/Lis

Emma sa...

Sicken söt igelkott:) Jag lyckas aldrig hitta några igelkottar när jag har kameran med mig:(