fredag 2 januari 2009

2009.
Iskallt och frostigt, solen skiner.
Lediga dagar som avlöser varandra. Ljuvligt.
Vad ska jag önska för det här året då?
Först och främst att få må bra, och vara lycklig. Det önskar jag alla mina nära o kära.
Jag ser fram emot att komma iväg på några resor i år, kanske till Toscana, och till Greklad, kanske till Skottland med.
Och så önskar jag att mina barn och mina svärdöttrar fortsatt lycka med kärleken, och att de blir nöjda med val de kommer att göra och redan har gjort, när det gäller studier och arbete.

Åren går så fort....
För 10 år sen, 1999, -och det känns inte alls så längesen-då tog jag tjänstledigt från mitt dåvarande arbete som barnskötare för att läsa upp mina gymnasiebetyg och senare läsa till dietist. Det var spännande och roligt, att börja på något nytt! Men det blev inte riktigt det jag tänkte mig. Jag blev nämligen erbjuden att utbilda mig till förskollärare och få lön under tiden. Så jag antog det erbjudandet, och blev förskollärare. Och jag har inte ångrat mej. Jag älskar att jobba med barn, och att arbeta som förskollärare gav arbetet en helt ny dimension.
Men, det är trots allt allra skönast att vara ledig!
Att få råda över sin tid själv, göra det man har lust till. Ljuvligt...

2 kommentarer:

Ninni sa...

Vilken vacker bild!
Hoppas du får ett fint år 2009!
Kram Ninni

Rajson sa...

Härlig vinterbild,kan känna kylan.
Visst är det skönt med lediga dagar.Var inne och jobbade lite i förmiddags-var rätt Ok med en kort paus ledigheten.Uppskattar ledigheten ännu mer.
Är ensam hemma hela helgen-så sköt som omväxling!