torsdag 11 september 2008

Solen skiner idag efter flera regniga dagar. Härligt!
Jag har slutat tidigt från jobbet idag. Jätteskönt efter ett par riktigt långa arbetsdagar. Igår t.ex.; först jobba på vanliga jobbet med start 07.30, med många pigga barn och flera sjuka/frånvarande vuxna =lite rörigt. Nå, det gick bra iallafall, jag jobbade halvdag, sen kom en vikarie för mig så jag och min kollega från en annan förskola äntligen kunde göra färdigt förskolornas sidor till kommunens nya hemsida. Dessa började vi med i våras, sen har det arbetet legat nere sen före semestern. Så det var lite knivigt att få till det, man glömmer ju lätt när man inte håller på med något för jämnan, men Lars -min kollega - är duktig på det där så vi redde ut det till slut. Och sidorna är äntligen publicerade! Sen var det snabbt hem, för att fixa mat till familjen. Jag hann inte äta, för jag skulle på brandutbildning som ges till all personal på kommunens förskolor. Det var en bra och nyttigt påminnelse för hur man ska agera vid en brand, men hu vad kallt! De praktiska övningarna var ju utomhus, i ösregn och bara 13 gr. varmt. Hemma till slut, kl 19.30.
Så det var skönt att komma hem redan kl 13.30 idag, till en solig altan!


Titta så fint min söta höstanemon blommar nu, och så den ståtliga rubbeckian. Fina!
Idag bokade jag en klipptid till nästa vecka. Å, det ska bli härligt att klippa sig! Senast var i maj, så det är verkligen dags.

1 kommentar:

Ninni sa...

Fina bilder på höstanemonen och rudbeckian. Härliga blommor båda två!
Så du har också en dröm om Zanzibar...jag också:-) Det är nog kryddorna och de vita sandstränderna som får mig att tro att det är något alldeles extra. Men nån gång så kanske man kommer dit.
Hoppas du får en skön helg! Kram Ninni