måndag 14 juli 2008

Danmark-det är "dejligt". Fyra underbara semesterdagar i Århus, Jylland. Århus är en väldigt mysig stad! Många roliga affärer att kika i, gågator och en trevlig Åboulevard full med caféer och restauranger. Att bo på hotell är inte dumt heller, frukosten serverad, sängen bäddad, rummet städat och rena handdukar varje dag...Lyx! Vi har strosat och shoppat, ätit gott, suttit på café vid Åboulevarden om kvällarna, besökt "Den Gamle By", och en av dagarna var vi på utflykt tvärs över Jylland till det brusande Vesterhavet.











På vägen dit besökte vi den trevliga lilla staden Herning, och var uppe på Danmarks högsta berg - Himmelbjerget, hela 147 m. över havet!














Och jag har köpt en klänning till bröllopet! Såååå fin, jag är väldigt nöjd! Det var rea överallt, och på Noa Noa hittade jag den här fina klänningen:




Min klänning är inte vit, som den på bilden, utan puder eller beige med blekröda blommor. Fin!

4 kommentarer:

Cattis sa...

Men så härligt!
Jag älskar Danmark.

Nu har jag hunnit till din utmaning. Det tog sin lilla tid. Men nu är det gjort och det var rätt kul fakiskt :-)

kram
Cattis

Pumita sa...

Å, vad underbara bilder! Jag är alldeles grön av avund!

Önskar dig en fortsatt trevlig semester!

P.S. Jo, jag tycker nog att du ska se Mamma mia! Den är mycket underhållande. :)

Desiree sa...

Verkar som ni har det riktigt bra. Ser härligt ut. Fortsätt njut av allt trevligt och semestern. Vad kul att du hittade en fin klänning till bröllopet.

hugan sa...

Låter som ni haft en alldeles alldeles underbar tripp!

Härligt att hitta en fin klänning! dessuotm på rea! kan ju inte bli så mycket bättre!?