tisdag 8 april 2008

Tisdagstema

Veckans Tisdagstema; MAT.
Här är allra godaste sommarmaten, och ljuva minnen från Grekland. Jag längtar alltid till Grekland, inte bara för den vackra naturen, det turkosblå havet eller den sköna värmen, utan också till den goda maten! Bland det allra godaste är t.ex friterad fetaost, Saganaki, med gott bröd och lite citron till.
Eller grillad fetaost, med kryddor, paprika och olivolja.


Och så förstås grekisk bondsallad, Choriatiki ...sååå gott. Detta kan man ju servera hemma, men aldrig blir det lika gott som i Grekland. Såna goda tomater t.ex. finns ju inte att få tag på i Sverige! Inte maken till goda oliver heller.
Vill du titta på fler frestande matbilder,
titta in på Tisdagstema!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vad hungrig jag blev när jag kom hit till dig! :O))

Jag önskar dig en trevlig tisdag!

/Anneli

Fritt ur hjärtat sa...

Aj,aj, aj, beställer resa idag! `Å de e ditt fel;-)

Della sa...

Det ser jättegott ut!

Desiree sa...

Åh ser supergott och fräscht ut! Jag blir ju alldeles hungrig av dessa härliga bilder.

hugan sa...

ojojooj så smaskens alladåb!

Du har rätt, maten i grekland är oslagbar!

Ninni sa...

Ja, det ser så gott ut. Farligt tema idag :)
Vad lustigt att du också hade tänkt visa en bananblomma idag...men du, jag är helt säker på att man kan äta både blomma OCH frukt:)) Fast jag vågar inte testa så där rakt av eftersom jag fick för mig att den skulle kokas tre gånger. Men jag kan ha missförstått försäljaren också...
Ha det bra! Kram Ninni

Cattis sa...

mmm gotti gotti :-)

Maria sa...

Jag har just riktigt stor längtan till Grekland...och när jag tittar in hos dig så blir min längtan ännu större!!
Nästa greklandsresa får dock vänta tills nästa år...

Anonym sa...

Jag är också Greksalladsfantast!Varje gång man varit nånstans i Grekland, så blir det sån sallad varje dag till lunch!

Anonym sa...

Ohh va sugen jag blev..får nog bli en greksallad i helgen!

Ha det gott, kramen Ninni