fredag 4 april 2008

Jag har letat runt och sökt inspiration efter något som passar en tonåring, när vi nu ska göra om sonens rum. Men det var inte lätt. Hittade inte mycket, knappast nåt alls att inspireras av. Jag håller med Huga; alla inredningsbloggar ser likadana ut...vitt, vitt, vitt och lite romantiskt gammaldags. Superfint, jo, det tycker jag verkligen. Men det är inte direkt något som tilltalar min tonårige son. Och jag undrar hur länge det varar, det där vita? Man ska ju leva där liksom, det känns som om det lätt blir smutsfläckar på det vita...
Men vi har hittat något vi bestämt oss för till slut. Det blir en fondvägg med stora cirklar i mörkgrått och ljusgrått, och sen vitt (förstås...) på övriga väggar. Så nu i helgen ska det bli tapetsering av! Äntligen. (här ett litet smakprov på tapeten, bild från Fiona Walldesign)

Men sen återstår det att hitta passande textilier, till gardin och sängkläder, ny fönsterlampa, några tavlor kanske, som piffar upp i det där gråa/vita/svarta. Han ska få nytt skrivbord med, också det svart, tillika hyllor som är svarta och skrivbordsstol, svart den med. Så nåt färggrannt måste jag hitta till detta.
Men nu är det tapetsering, så får jag fundera vidare på det övriga. Några förslag kanske?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg tapet!

I sonens rum har vi gräddfärgade väggar, en fondtapet i svartmönster.
En gräddfärgad heltäckningsmatta, lite röda detaljer.
Gardiner i rispapper, rislampa stor!
Härligt svart överkast (Ikea)
Garderober som det går att sätta papper eller tyg i..också Ikea vi valde att sätta i fondtapeten.
Blev Jättesnyggt!

Ang kommentaren hos mig, visst är det lätt att bli stressad när man jobbar mycket.

ha en skön helg, kramen Ninni

Ninnie sa...

Ninni; tack för tipsen!

Åsa sa...

Mina grabbar har svart och brunt i sina rum och den ena har rött som accentfärg och den andra orange och det är snyggt båda delarna. Färgerna finns bland annat på musmatta, kaktuskrukor, sjuttiotalsinspirerad lampa från village, papperskorgar och kuddar.

hugan sa...

Jag tackar för visat gott omdömme..! Tror säkert att den där tapeten blir läcker i sonens rum!

Anonym sa...

Limegrönt tycker jag är en snygg accentfärg till svart o vitt, särskilt i ett grabbrum!