söndag 25 november 2007


Gissa vad vi kom hem med igår? En plastgran! Vi som alltid haft äkta gran föll för frestelsen att slippa barr och småkryp. Inte särskilt miljövänligt, jag vet, men vi sparar iallafall på skogen...Och den var fin, tät och jämn!
Vi var på stan, mannen och jag, för att kanske inhandla några julklappar. Det blev dessvärre inte en enda julklapp köpt. Det blev julgran istället, och lite annat smått o gott. Och mysig fika på ett av stans cafeer. Vi tittade på kameror också, men den vi bestämt oss för var slutsåld!

Sen kom sonen o rara flickvännen och hälsade på. Så roligt! De stannade över natten, och åkte hem idag vid middagstid. De två hemmabarnens kommentarer efteråt : varför är det så himla kul när J kommer, så glad är du aldrig när jag kommer hem. (joodå det är jag visst det, men det märks kanske inte lika mycket eftersom ni kommer hem varje dag....)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tips på anständig plastgran mottages tacksamt. Är den fin på riktigt tycker ni? Vart är den inköpt? Vad heter den?

Det är kanske "faktiskt" dags att tänka om. Förra året var mitt julgransliv ett rent elände här.

Och det betalar jag för. År efter år...

Anonym sa...

Det är alltid lika kul att hälsa på. Tack för popcornen!

Ninnie sa...

ariaM: Granen är köpt på Clas Olsson, 350 kr, och den var iallafall mycket fin i affären!(Vårt exemplar ligger nedpackad i kartong än så länge)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.