måndag 4 maj 2020

Så skönt med en långhelg!
Vi har ägnat helgen åt trädgårdsarbete, och att träffa de små en stund, 
Vilmer och Lilly.

Och jag har läst ut den här boken:

Det förlorade barnet

 av Elena Ferrante.

Vilket avslut på en fantastisk serie böcker 
om de två italienska väninnorna, Elena och Lila!

Jag tyckte inte riktigt om den första boken i serien,
men efter att ha sett filmatiseringen av den första boken så fortsatte jag att läsa de följande tre böckerna.
Här, och här har jag skrivit om dem.

Böckerna blev bättre och bättre,
ja, de bjuder verkligen på en fantastiskt läsupplevelse!
Imponerande välskrivna, med ett levande språk som glöder
 i korta kapitel som gör att man bara vill läsa mer och mer...
Elena Ferrante är verkligen en fantastisk berättare,
man njuter av språket och sugs verkligen in i dessa böcker om ett Italien i förändring
 och i dessa kvinnors livshistoria.

Men nu är det slut,
....men jag gläds åt att ha filmatiseringen av böckerna kvar att njuta av!
Har precis börjat titta på den andra säsongen på HBO.

Inga kommentarer: