söndag 27 april 2008

Vi har haft besök i helgen, äldste sonen och svärdottern kom i fredags, och igår var det fullt hus här för mellansonen och hans flickvän var också här. Mysigt och trevligt att ha alla samlade!

Idag har vi jobbat, altanen behöver oljas in inför sommaren, och innan man kan olja den måste den rengöras. Vi lånade högtryckstvätt av min far, och nu är det rent och fint. Men oljningen får vänta, det måste ju torka först.


Jag har grävt ner några dahliaknölar i rabatten, ska bli spännande att se om de kommer upp i sommar! En har jag haft sparad nere i källaren i vinter, hoppas den tar sig. Köpte den på Botaniska Trädgården i Göteborg förra sommaren, och den var så fin, röd och bullig. De andra knölarna köpte jag nu i år, de heter kaktusdahlia.


Sånt här har jag spritt ut med, för jojomen, de har redan vaknat de här otäckingarna!
Ett lätt vårregn har fallit idag, det luktar så gott ute.
Och så skönt att veta att jag bara ska jobba tre dagar denna veckan!
Jag har tagit ledigt på fredag, det ska bli jätteskönt med fyra lediga dagar!!!
Jättemumsiga chokladmuffins åt vi i fredags, varsågoda att kika in på Ninnis Goda och provsmaka! Och så måste jag också fresta med en jättegod kycklinggryta med oliver och citron, som passar till en vårlik söndagsmiddag.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Muffinsarba ser underbar ut. JAg fnissade lite när jag var inne på din recepblogg för precis som på min är det sötsakerna som är flest...:)

Ninnie sa...

Stumpan; Ja, men det är ju det som är det goda i livet eller hur? Sötsakerna som man måste unna sig emellanåt....

Sanna sa...

Högtryckstvätt är så bra. Det önskar jag att jag hade när jag skurade trätrallorna på balkongen. Trots att det är en liten balkong tog det en evighet

hugan sa...

Vårbruk! är det nåt pulver som strös ut mot sniglarna? funkar det då? här är det åxå kortvecka, det ska bli så skönt!

Desiree sa...

Vad mysigt att ha hela familjen samlad. Trädäcket ser ut att bli jättefint. Dahlior är såå fina.Hoppas att du slipper sniglarna.