torsdag 24 april 2008

Under dagen igår hade jag funderingar på vilken bild jag skulle välja att lägga ut på "Ordlös Onsdag", och den bild jag nästan bestämt mej för -och som funnits i mina tankar länge- var en bild på en fin, knotig trädstam, med ett härligt grön lövverk. Men sen hittade jag min sovande-katt bild, och tog den istället, eftersom jag var så trött igår och önskade mej en likadan skön tupplur. Sen när jag tittade runt bland övriga ordlösa-onsdagsbilder så ser jag plötsigt mitt träd där på en bild! Det visar sig att Ninni på Fotografia har lagt ut en bild på just detta träd!




Det här vackra trädet växer i Norrvikens trädgårdar, strax utanför Båstad i Skåne. På Norrviken finns flera vackra trädgårdar i olika stilar, och ett vackert hus kallat Villa Abelin efter dess grundare Rudolf Abelin.
I huvudbyggnaden pågår olika utställningar, och just den sommaren vi var där firade Norrviken 100 år, (2006) och hade en mycket vacker utställning av bl.a. danske Tage Andersen, med fantastiskt vackra blomsterdekorationer. Där finns också en restaurang med mycket god mat.

Norrviken är absolut värt ett besök!
När vi var där var det en otroligt vacker högsommardag, knallblå himmel och runt 25-26 grader varmt.
Hoppas vi kan få några såna dagar denna sommaren!
Ett rum med utsikt, vacker eller hur!?








4 kommentarer:

Åsa sa...

Åhh det är alltid så trevligt att komma hit och se dina underbara bilder.

Rajson sa...

jag har också ett foto på detta roliga träd!!
Var i Norrvikens tr. näst sista dagen på säsongen -06. Mycket var fint även då men det var nog steppet finare när du var där.Tages konst är alltid läckert att studera.
Ny längtar jag till sommaren.Måste titta in Norrvikens t. vid sommarens obligatoriska Båstads trip!
Ha en härlig helg!

Ninni sa...

Ja men visst är det samma träd...du har helt rätt. Men vad lustigt att vi hade samma idé...
Jag var ju också där och såg Tage Andersens utställning. Då har du kanske också bilder på glasbitarna som hängde i trädet, dem har jag haft med i Ordlös onsdag tidigare.
Må så gott! Ninni

hugan sa...

oj hoppsan att ni hade samma bild!
men de är väldigt fina bilder hur som helst! t o m en inbiten vinterhuga har börjat längta lite efter sol och värme nu....vad månde bliva!?