onsdag 16 december 2009

Änglar finns! ....fast de är små.... ....det är sällan de syns, men då och då kan man upptäcka dem...
Jag har alltid gillat änglar, och samlat på mig en hel del under åren. De flesta brukar stå i ett skåp under året, men till jul får de komma fram ur gömmorna.
Jag hade tänkt att ta fram granen idag.
("Ta fram" ja, för jag har ju en sån där gran som ligger nedpackad i en låda i källaren...)
Men jag hann inte innan det blev kväll och jag blev för trött för att julpynta. Det får bli en annan dag.
Jag var med sonen hos optikern i stan idag efter jobbet, så nu är glasögonen beställda. Förhoppningsvis får han dem innan jul. Bra, för då kan han ju få lite tid att vänja sig hemma vid dem under jullovet. Som tur är behöver han inte ha dem alltid, bara när han läser, ser på tv och så.

2 kommentarer:

Malin sa...

Så många fina änglar du har! Man blir glad av söta änglar tycker jag.

Vi skall också TA FRAM granen, till helgen.. SUCK hade föredragit en äkta vara men barnen fixar inte det...

Kram!

Rajson sa...

Vilken ra samling! Vi är lite "allergiska" mot pynt här hemma så tomtar och änglar är lätträknade. Kul att titta på hos andra men jag är så lat med städning så det får bli minsta möjligt här hemma.
Tur nog har vi uterummet, annars hade det inte blivit gran heller. Är allergisk på riktigt mot grantoften!
Ha det gott i kylan!