fredag 18 december 2009

Fredagsfärg

VIT och GULVeckans fredagsfärger är vit och gul.
Det fick mig att tänka på de här gula plastpingvinerna på rad i vattnet framför den vita fasaden på Museum Kampa, ett konstmuseum med över 1500 moderna konstverk inrymt i en gammal fabrik, på Kampa-ön i Prag.
Vill du se fler bilder som är vita och gula ska du klicka HÄR!

Vi promenerade i parken som muséet ligger i, min syster och jag, under vår Pragresa i höstas.
Jag undrade vad hon stod så länge och tittade på där borta vid muren intill vattnet? Det var det här lustiga konstverket!

3 kommentarer:

Marie sa...

Pingviner är härlig och kul djur, och när de nu är gula så är de ännu mer kula. Kram

Ninni sa...

Vem gillar inte pingviner. De är ju så söööta. Härliga bilder från en årstid som definitivt passar mig bättre. Jag är inte heller någon vintermänniska. Även om jag kan tycka det är vackert...stundvis. Men oerhört opraktiskt med alla kläder som ska på och av för att man inte ska frysa. Vilket man oftast gör ändå:)
Hoppas du får en skön och avkopplande söndag!
Kram Ninni

Jah Hollis sa...

Snygg kombination av veckans färger.
Jag gillar de gula pingvinerna. :-)