söndag 4 oktober 2009

Vilket väder vi har haft den här helgen. Regnet har öst ner, men emellanåt har himlen varit blå så solen tittat fram. Det blåser så löven flyger....riktigt höstväder. Det har ialla fall blivit mildare ute, det är skönt tycker jag. Vi skulle packat ihop altanmöblerna idag, men de är genomvåta efter blåsten och regnet, så de får stå och torka först. Om det nu slutar att regna snart...!
Jag fick en hel kasse full med äpplen av en arbetskamrat förra veckan. De var lite sura, men passar bra att koka mos på, det är så gott med hemlagat äpplemos.
Helgen går så fort, snart är det måndag och ny arbetsvecka igen. Jag känner av den där stressen från i våras igen, det är sååå mycket på jobbet. Neddragningar och stora barngrupper har sitt pris, både hos oss personal och inte minst hos barnen förstås.

Ikväll blir det i alla fall bio! Det är på tiden, det var evigheter sen jag sist var på bio. Filmen jag ska se är Milk med Sean Penn, en av mina favoritskådisar. Hoppas den är bra!

2 kommentarer:

hugan sa...

Tråkigt med neddragningar...det blir tuffare som du säger, för många. Hoppas filmen var bra!
Trevlig måndag!

Rajson sa...

Hoppas du har haft en riktigt skön stund på Bion. Bra söndags sysselsättning. Själv har jag lätt söndags ångest som vanligt!
Hua vad ruggigt det är ute!
Vill ut och fånga hösten men det har verkligen inte varit läge för det!