torsdag 1 oktober 2009

MÅNADSBILDEN September 2009

Så var det dags för månadbilden igen.
Idag är det första oktober, och höst på riktigt.
Det syns på månadens bild att sommaren har flytt...
Oktober är den bästa höstmånaden tycker jag, när luften blir lite krispigare, träden exploderar i intensiva höstfärger och solen fortfarande kan värma i ansiktet vackra dagar.
Man får ta fram varma tröjor, vira mysiga sjalar runt halsen, ta på sig favoritstövlarna igen och vantarna måste letas fram ur byrålådorna.
Det märks verkligen att dagarna blivit kortare, jag hade tänkt ut och springa i skogen i går, men det hann bli mörkt innan jag blev klar att ge mig iväg. Med helgens älgträff i tankarna ångrade jag mig, vågade inte ge mig ut själv i skogen...
Men idag hoppas jag få sällskap så då blir det nog en runda i alla fall!
Vill du se fler Månadsbilder kan du titta in hos CAMILLA.

4 kommentarer:

Marie sa...

Vacker bild..alla månadsbilderna kan ju bli en skön kalender till nästa år. Jag håller med dig, det är vackert, härligt och mysigt just nu. Kram

hugan sa...

Har inspirerats av din månadsbild! Ska försöka ta min egen få se hur det går! Jag tycker åxå att hösten är rätt skön...förutom att det är mörkt när man kliver upp på morron...det går lixom lite tyngre då..
Ha en skön helg!
Kram

Ninni sa...

Lite höstfärger anar man i din bild redan nu. Hoppas verkligen oktober blir fin här har vi haft en ruggig start på månaden. Nattfrost och just nu ösregnar det. Men lite svamp kan man ju hitta i skogen fortfarande.
Ha en skön söndag!
Kram

Annika Christensen sa...

Vilken fin månads bild du har valt.
Här har jag nog aldrig varit förut.
Ha det gott
Annika