måndag 26 oktober 2009

Så var det vardag igen efter en underbar helg i Malmö. Vi har haft det riktigt mysigt och avkopplande, trots grådaskigt och duggregnigt väder. Vi bodde mycket bra precis i centrum av Malmö,
Rica Hotell. Ett helt nyrenoverat och fräscht hotell, där vi bodde i en svit, och fick en välsmakande lunch/brunch på ankomstdagen och stor frukostbuffé på morgonen efter. All mat var dessutom ekologiskt odlad, och mycket god!
Vi har strosat runt på stan, i duggregn och bland nedfallna löv,
ut och in i en massa affärer, tittat på kläder, inredning, möbler, saker och ting....mmmm....fikat!
och tittat på hus, folk och gatumusikanter....
Jag köpte bl.a. en jättefin klänning, som jag blev såå nöjd med,
en annorlunda cyklamen med krusiga blommor i en vacker zinkkruka,
en gullig mössa, lite ljus....
och lite annat smått o gott.
Det är så roligt att strosa runt sådär, när man inte ska handla egentligen,
utan bara tittar....
och, ja, handlar av bara farten....


På lördagkvällen var vi på en italiensk restaurang,
Casa Mia,
och åt en fantastiskt god trerätters middag; pasta med rökt lax, tomat och grädde till förrätt, kalvkotletter med parmaskinka och god salviakryddad vitvinssås till huvudrätt och så en ljuvlig pistageglass med vispgrädde och strimlad choklad till efterrätt. Mmm, det var faktiskt bland det godaste jag ätit ute på restaurang, riktigt italiensk och mycket, mycket gott!

Men nu är vi hemma i vardagen igen.

3 kommentarer:

Malin sa...

Trevligt att vi fick följa m till Malmö! Italienskt älskar jag!

Kram

Carina P sa...

Kul att du haft trevligt i min hemstad, medan jag var i Göteborg den gågna helgen och hade det bra där. Casa Mia ÄR en väldigt bra restaurang som man gärna återvänder till.

Marie sa...

Att flanera är ett fint uttryck. Titta och titta, utan att leta, men ändå upptäcka massor. Låter som en underbar helg. Kram