torsdag 4 september 2008

Redan fredag i morgon, veckorna går så fort. Mannen ska ut och roa sig med jobbet i morgon, de ska åka till Göteborg, äta gott och bo på hotell. Kvar hemma blir bara jag och yngste sonen. Och då blir det mat från pizzerian för oss två! Mums tycker sonen, bekvämt tycker mamman...

Varje höst i oktober brukar jag och mannen åka iväg på en liten höstweekend. Oftast har den gått till Köpenhamn. Men i år har vi haft planer på att åka någon annanstans, och ta några extra dagar ledigt. Tanken var att vi skulle åka till Glasgow, Skottland. Men resan kan inte bli av förrän i slutet av oktober av olika anledningar, och då är sannolikheten för grått, trist, regnigt väder ganska stor, samt att det blir mörkt tidigt på kvällen. Så då tänkte vi att vi struntar i Skottland, och så åker vi dit till våren eller sommaren nästa år istället. Så slutsatsen blev att det blir Köpenhamn, igen...Men Köpenhamn är ju så mysigt, och det var ju faktiskt i Danmark vi två träffades första gången, vi förlovade oss några år senare i Köpenhamn, vår bröllopresa startade i Köpenhamn, så det vore väl konstigt att åka någon annanstans för att fira att det var hela 25 år sen vi träffades än till KÖPENHAMN!

3 kommentarer:

Pumita sa...

Håller med dig, Köpenhamn är helmysigt! Dit kan man åka många gånger. :)

Anonym sa...

Grattis till jubiléet!
Jag har aldrig varit i Köpenhamn mer än på genomresa när jag var ung och tågluffade. Men det ser verkligen mysigt ut, för det är väl uteserveringar som syns på bilden?

Miss Marie sa...

Glasgow kan jag verkligen rekomendera! Jag var där i december och det var hur mysigt som helst! Två dagar med solsken och klarblå himmel och en dag med regn och rusk men ändå mys. Om ni nåon gång åker dit så rekomenderar jag att ta en dagstur till Edinburgh också, en otroligt vacker stad.

Grattis till era 25 år!