måndag 29 september 2008

Filmen vi såg igår....ja, vad ska jag säga om den? Det var en riktigt hemsk film, och när jag kom ut från biografen visste inte riktigt vad jag skulle tycka. Vilket jag knappt vet nu heller. Makaber är nog ett bra ord för att beskriva den här filmen. Inte en film jag vill rekommendera att se, om man inte gillar att se grym ondska, psykopater och råhet. För det var det filmen handlade om. "Funny Games US" är en amerikansk remake av en österrikisk film från 1997, med Naomi Watts och Tim Roth i huvudrollerna. Den handlar om två unga pojkar, som visar sig vara rena psykopater, som terroriserar en familj ( N. Watts och T. Roth) i övre medelklassen i en sommaridyll i USA. Nä, se en annan film istället! Den här var rent av obehaglig att se. Riktigt obehaglig. Ja, makaber.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att gubben min lånade filmen för ett tag sedan. Men efter att ha läst innehållsförteckningen stod jag över. Satt vid datorn istället. Verkar ha varit ett bra val.