torsdag 12 juni 2008

Boktips!
"Andra sidan bron" av Mary Lawson

Den här boken var mycket bra!
Mycket välskrivet, med ett varmt och levande språk skildras två bröders liv på den kanadensiska landsbygden. Berättelsen växlar mellan brödernas barndom och uppväxt på 40 och 50-talet, och sedan på 60-talet när de återförenas igen efter flera år. Den handlar om syskonrivalitet och svartsjuka, om kärlek och hat. Boken griper verkligen tag i en, man förflyttas i tid och rum och känner verkligen med människorna i boken.
Läs!!!
Jag var på biblioteket i går. Det visade sig att de stänger för sommaren denna veckan, och därför kunde man låna böcker på "sommarlån", d.v.s. i åtta veckor. Perfekt! Så jag lånade fyra böcker och så två resehandböcker om Andalusien och Costa del Sol.

Imorgon är jag ledig, mycket att göra innan vi åker...tvätta, hämta nya linser i stan, handla lite apoteksvaror, och så packa förstås. Lördag morgon tidigt, tidigt (05.30) går planet från Landvetter.
Så nu blir det bloggpaus, är tillbaka igen efter midsommar!

8 kommentarer:

Rajson sa...

Önskar dig en härlig resa.
Passande nu när det blir kallare här hemma!

Miss Marie sa...

ha en bra resa nu och njut ordentligt! =)

Desiree sa...

Ha en riktigt skön semester. Njut och ha det toppenbra.

Malin sa...

Ha det så trevligt i Spanien! Jag har läst en annan bok av mary Lawson som också var jättebra!

Cattis sa...

Ha en härlig semester!

Ser fram emot rapport :-)

Blir alltid påmind om att ta mig tid att läsa mer, då jag går in hos dig :-))

kramen
Cattis

Poppins sa...

Tack för tipset! Det går åt många böcker under sommaren. :)
kram från Poppins

Anonym sa...

Hoppas att du har en alldeles alldeles underbar semester!

hugan sa...

ojsan! ser att du har lyckan att vara på varmare breddgrader!
välkommen hem igen ;)