torsdag 27 juni 2024

 Efter regn kommer sol.


Från en molnfri himmel!


Morgonsimmning i spegelblank sjö.



Tyst...
förutom fågelsång och plask från fiskar om fångar insekter på vattenytan.
Och hästarna som frustar där borta i hagen.


Så tacksam för mina stilla mornar här på bryggan.
Simma en stund, 
och sen lite meditation där längst ut på bryggan.


Blåbären har mognat!
Det kommer att bli många bär i år också.


Plockar och tar med hem till frukost.
Yoghurt med nyplockade, solvarma blåbär och smultron.
Sommar!


Och titta här...
kantarellerna är på gång de också!
Ja, jag hittade tillräckligt många för att kunna bjuda på pasta med kantarellsås till middag.
Så gott!

Njuter av sommarvärmen.
26 grader varmt i går...
Då är bästa platsen här:


...i hängmattan under träden.


En fingerborgsblomma har bestämt sig för att växa i min trädgård.
Så vacker!
🩷

1 kommentar:

Hannas krypin sa...

Låter verkligen som en underbar start på dagen. Önskar så att jag gillar att bada i sjöar. Eller jag gillar det i teorin men i praktiken gillar jag inte det där svarta. Så roligt att kantarellerna börjar komma upp nu.