måndag 8 april 2024

 Så kom den, 
våren!


Ja, igår eftermiddag skingrades de runga regnmolnen, 
solen tittade fram och det blev vår!
14 grader, blå himmel och friska vårvindar.


Så glada vi blev, både jag och katten!
Hon tog sig en runda i skogen...


...och jag i trädgården bland de glada krokusarna som öppnade sig mot solen.



Pionerna börjar vakna också!
Vinröda skott tränger sig upp mot solen.


Tulpanerna växer..!


Hoppas bara att inte den här fina,
som låg förnöjt och mumsade i hagen på andra sidan vägen,
upptäcker vad som finns här uppe vid huset!


En ståtlig gaffelbock.
Haha, det ser ut som om han flirtar med mig!



I lördags var jag ute på konstrunda!
Min syster kom och hämtade mig och min svägerska Brittmarie,
och så åkte vi bl.a till Uddebo.


Här har Erik Hårdstedt sin ateljé, "Big Bang Gallery"


Här visade han sina verk, som han målat i vinter.


Fantastiska akvarell-målningar!
Massor av dem!





Erik Hårdstedt är mannen i stickad tröja o mössa.



Vi åkte vidare till Glasets Hus i Limmared.
Här finns utställningar, museum, butik och restaurang.
Glasets Hus ligger  bredvid Limmareds Glasbruk, som är Sveriges äldsta igångvarande glasbruk,
grundar 1740. På glasbruket görs bla Vodka-flaskorna!


Här vi åt lunch och tittade på mer konst!


Bl.a den här solrosklänningen i glas.
Så fin!
En dröm för en som älskar solrosor...men kanske aningen obekväm...!


Innan vi vände hemåt igen besökte vi en utställning med målningar av
medlemmarna i gruppen "Tusen färger".
Jag och Malin känner en av utställarna här,
det var hennes första medverkan i en utställning.
Modigt gjort!
Hon är jätteduktig, målar så vackra tavlor i akvarell.

Att åka på konstrunda med lokala konstnärer var verkligen roligt och inspirerande!

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej Ninnie! Vilken ljuvlig vårdag vi har haft, +18°C hos oss. Vad kul med en konstrunda! Fantastiska målningar. Finns så många duktiga talanger.

Fin vecka till dig! KRAM Anna

Mirre sa...

JA äntligen vårfeelings och hoppas att snön som kom var den sista nu innan vintern kommer.mer sedan. Samt så mysigt att gå på konstruera. Så fin den var där den låg