torsdag 4 april 2024

Jamen, visst. Lite vinter igen!


Det började med regn i tisdags morse, 
och jag tänkte att "nä, det kommer inte att bli snö här hos oss"!

Men jag hade fel...
Snön kom smygande på eftermiddagen...
och nästa dag (igår) var det verkligen vinter igen!


Det blev en vacker aprilvinterdag,
sol, gnistrande vit snö och blå himmel.



Vackert som ett julkort i skogen.
Men...inte riktigt vad man vill ha nu i april.


Min lilla kattfröken tyckte inte om vintervädret.
Jag försökte få ut henne en stund, men nää, fy! 
Det ville hon inte!
Mina tulpaner som kommit en bit på väg fick ett mjukt vitt täcke omkring sig.


Och tussilagon såg verkligen ledsen ut..!

Idag har det fortsatt snöa, men det har varit blandat med regn.
 Slaskväder och isande kalla vindar.
En innedag!


Jag har målat och drömt om våren.


Inga kommentarer: