måndag 22 april 2024

Helgbilder.


En lördagslunch i stan.
Solen sken!


Men uteserveringen var tom,
för det var isande kallt med bara några få plusgrader.


Vi åt pizza inne i värmen på en mysig italiensk restaurang.
Min pizza var god!
Pizza Bianca Pere, med päron, gorgonzola och ruccola.
Mums!

Efter inköp av presentkorg med olika godsaker körde vi vidare.


Hem till Alice och Emil på Enebacken,
och gratulerade dem till deras förlovning!
Ja, de förlovade sig i påskas när de var uppe i Kall, Åre.
❤️ Hurra för kärleken! ❤️



Katten Sune inspekterade presentkorgen...


Jag plockade med mig några lungört som blommar lite varstans runt huset hos dem.
De har säkert funnits här i många, många år.
Gården de bor på är ju gammal, från mitten på 1800-talet.

Nu står de här hos mig 
och jag blir så glad över dessa fina små vårblommor.




När vi kom hem från Ulricehamn i söndags var det vitt av snö hemma hos oss!
Men näää...! Ska vintern aldrig släppa taget???

Söndagen bjöd däremot på strålande sol hela dagen.
Så härlig! 
Men kallt! Verkligen isande kalla vindar.

Jag hade stämt träff med ett par vänner vid en stor Second Hand-butik
 inrymd i en gammal fabriksbyggnad, här i en bruksort vid Viskan.


Jag har aldrig varit här förut, men det kommer att bli fler besök här!
För oj, så mycket fint det fanns här!
En riktig skattkammare.



Efter besöket här fick vi lunch och kaffe hemma hos en av tjejerna som bor på samma ort.
Älskar hennes färgglada hem, fyllt av retro-prylar!

De vackra plädarna, gjorda av virkade mormorsrutor, har hon gjort.
Visst är de fina!



En mysig eftermiddag!

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Vilken härlig helg och Hurra och Lycka till de nyförlovade. Jättefin korg de fick. Många mysiga stunder med allt gott i den.

Håller med! Underbart hem, älskar färg! De orangea fåtöljerna och soffan är precis i min smak. Läckert! Men du, vilken tur att snön försvinner fort! Nästa vecka har SMHI lovat oss +18°C! JIPPI!!

Önskar dig en bra start på veckan!

KRAM Anna