fredag 19 april 2024

Fredag!
Jag gick en lång promenad i förmiddags,
ända till kyrkan i byn.


Det är ca tre km att gå längs landsvägen.
Och det var kallt!
Det blåser så mycket där, för vägen är omgiven av vidsträckta fält och åkrar.


På vägen passerade jag de här gulliga lammungarna.



Så söta!!



I morgon, den 20 april, är det Louies födelsedag.
Sju år sen han föddes.



Jag satt här en stund under de blommande träden och pratade med honom.
En så stor saknad och ett så stort tomrum efter en liten, liten pojke
som vi bara fick se en kort glimt av.
Hålla hans lilla hand.
Så saknad - men ändå så närvarande.


Sen gick jag hem igen, 
och det var ännu kallare, för nu hade jag vinden mot mig.
Senare under dagen idag har det faktiskt yrt lite snö i luften,
ja så pass att det blev lite vitt på gräsmattan.

När kommer värmen tro??

2 kommentarer:

Marie Karlsson sa...

Så fint att sitta där under och prata med honom en fin stund trots alls. Så mycket träden fått fart hos er. Samt så skönt med en långpromenad

Channal sa...

Kära Ninnie! Vilket vackert träd som blommar vid Louie. Sju år sedan... minns er sorg! Fint att du går dit och pratar med honom.

KRAMAR Anna