måndag 5 februari 2024

 Lite vårkänsla i början på februari.
Solsken på mina karamelliga tulpaner,
som slagit ut i full blom!



Och jag plockade fram mina fröer.
Jag köpte några redan i höstas,
och så har jag några sparade från från förra årets blomning.
Ett par påsar är nyinköpta.
Ska kallså några av dem tror jag!

Solen lockade mig ut på promenad.
Ut i skogen,
mot solen och uppför det branta berget.


Mjukt och härligt att gå i den gröna, fuktiga mossan.
Jag följde djurens smala stig upp till bergets topp.


Mitt favoritställe!
Älskar den här platsen.


Isen har inte helt släppt sitt tag.
Jag hörde isen sjunga ända hit upp,
dovt och mörkt.
 Vackra, märkliga toner, som känns ända in i hjärtat.
Avslappnande och liksom lugna.
Mäktigt.
💙


I lördags åkte vi till Ulricehamn.
Köpte med oss goda semlor från Gunnars Konditori...

...och sen åkte vi upp och hälsade på Emil och Alice!



Emil höll på ute i hagen med att röja träd,
passade bra att få en fikapaus!

Vi hade en mysig eftermiddag inne i värmen från kaminen.



Katten Sune och hunden Tage var också med!

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej Ninnie! Ljuvliga färger på dina tulpaner och visst ska det bli kul och se tulpanerna när de kommer upp i vår. Ser att du också har köpt fröpåse med rosa zinnia. En ny spännande blomma för mig. Hoppas vi lyckas med dem. Så kul med blommor! Älskar utsikten från ditt favoritställe!

Må gott! KRAMAR Anna

Från Glam till Damm sa...

Oj!
Rena rama våren hos er. Så härligt med allt det gröna. Jag är så trött på snön nu.

Så otroligt mysigt ungdomarna bor.

Kramen,

Anneli