söndag 25 februari 2024

När jag fyllde år förra veckan 
fick jag ett weekendpaket på hotell av min man.
Så i fredags åkte vi hit,


som ligger naturskönt precis vid Mullsjöns strand.
Vi har varit här förut,
och lika bra som vi hade det då hade vi det nu!

Utsikt från vårt rum.

Detta är ett  lugnt och fint hotell i härliga omgivningar.
Mysigt och ombonat med den gamla stilen bevarad,
 men nyrenoverat och fräscht. Flera olika sällskapsytor, ett litet spa med pool och bastu,
stor restaurang med god mat och supertrevlig personal.


Vi började med att äta lunch,
och sen gick vi den ca 5 km långa rundan runt sjön.


På andra sidan sjön ligger samhället Mullsjö.
När vi kom in i samhället började det att regna och blåsa
 så vi slank in på ett konditori en stund tills regnet höll upp.


Tillbaka på hotellet igen efter så var vi en stund i hotellets spa-avdelning.



Varm och skön pool att simma i, 
och mysigt att sitta här och njuta av värmen inomhus!


I hotellpaketet jag fått ingick "afternoon-tea"
(och senare trerätters middag).
Den avnjöt vi här i ett av sällskapsrummen.


Så mysigt att sitta här i sköna chesterfieldmöbler,
dricka te och mumsa på goda ostar, frukt och brownie med grädde.
 I den öppna spisen intill brann en värmande brasa.



Vila och läsa en stund på det fina rummet innan vi 
senare på kvällen gick vi ner till restaurangen och åt trerätters middag,
så gott!!

Min klänning hittade jag djupt in i en garderob.
(väskan, som inte syns på bilden, är dock ny...)
Jag blir glad över att jag kan återanvända kläder som har flera år på nacken.
Ekonomiskt och klimatsmart!
Och över min mans kommentar:
"Vilken fin klänning, du ser ut som en prinsessa"!
💖
Till förrätt fick vi en tomat- och basilikabakelse med serrano skinka, 
hyvlad grana padano och färska fikon.

 Huvudrätten var fisk; 
halstrad torskrygg med citronslungade grönsaker,
delikatesspotatis med gräslök, kräftstjärtar, sandefjordsås, 
och allt toppad med ärtskott.

Och desserten (som blev uppäten innan den blev förevigad...)
var Irish coffe creme brulee.

Mums!
 
Dagen efter - i lördags -
åkte vi in till Jönköping en stund.
Gick en stund på lördagsshopping
 - kolla lite kläder och inredning, och så bokhandel med bokrea förstås!

Sen åt vi god lunch på den franska bistron där man också kan spela boule,
vilket vi förstås också gjorde!
Här har vi varit flera gånger tidigare, men det var ett bra tag sen sist. 
Roligt när personalen känner igen oss, och säger
 "välkommen, det var längesen!"

Ja, det var en mysig weekend,
ett av de minnen man sparar i "må-bra"- asken!

3 kommentarer:

Channal sa...

Hej Ninnie! Vilken fin födelsedagspresent! Du vet att jag älskar sådana här ställen. Så rogivande och fint! Maten, naturen och lugnet med lite spa. En underbar helg! Din klänning är jättefin. Gillar mönstret. Förstår att din man tycker att du ser ut som en prinsessa. För det gör du! Bra att fynda i sin egen garderob. Det gillar vi!

Önskar dig en bra vecka! Må gott och KRAM! Anna

Mirre sa...

Men ohh så underbrt det ser ut och så avkopplande. Vilken fin födelsedag och maten såg gudomlig ut

Från Glam till Damm sa...

Hej Ninnie,

Vilken mysig och fin present. Upplevelser som skapar minnen är den bästa slags presenten tycker jag.

Jag håller med din man! Vilken jättefin klänning. Du ser ut som en prinsessa. Jamen visst är det kul när man kan ta en shoppingrunda i sin egen garderob.

Ha det gott!

Varm Kram,

Anneli