lördag 23 december 2023

 Hurra!


I går var det vintersolståndet
 och långsamt får vi lite mer dagsljus för varje dag som går.

 Det är  det som är det allra bästa med julen tycker jag,
 att och ljuset vänder åter och vi går mot ljusare tider igen. 

Julmyset då?



Alltså neej, jag måste ju erkänna att jag inte tillhör dem som älskar julen. 
Julmys och klappar och tomtar och stjärnor och vinter och snö till trots. 
Nej, det är faktiskt inte min favorittid på året.


Och ännu mindre sen jag blev sjuk i utmattning. 
Har man ont om energi i vanliga fall så är det än värre den här mörka tiden på året. 
Jag är övertygad om att vi påverkas otroligt mycket av mörkret som råder nu.


Men som sagt, 
nu går vi mot ljusare tider igen!


Morgonljuset idag! 

Senare sken solen från en djupblå himmel,
snön låg gnistrande vit och det var så vackert!!



Isen som låg över hela sjön försvann med mildvädret som varit.


Såklart blev det en vintervandring,
så här dan före dan.
Med varm glögg, mackor, pepparkakor och clementiner.
Härligt!


Vi har haft en lugn dag, så här dagen innan julafton.
Slagit in julklappar,
griljerat en liten skinka och ätit lite julmat.

Målat färdigt lite fler julkort.



Och myst i värmen framför kaminen!


Ja, det är kallt ute; -10 grader nu i kväll! 



Jag önskar alla en riktigt 

GOD JUL!
🌟🎄🌟

2 kommentarer:

Mirre sa...

Men hur otroligt fina julkort målar inte du då? Så vackra. Samt så fina julkulorna är också. Må så got och god fortsättning

manka sa...

Hej Ninnie

God fortsättning. Underbara foton som vanligt, hoppas ni alla mår bra.

/Magnus