onsdag 13 september 2023

Jag har varit på konsert!
I måndags kväll åkte vi till Göteborg och Konserthuset.


Mitt emot Konserthuset ligger Stadsteatern.
Där har jag aldrig varit.
Än!


Och längst upp ligger ju Konstmuseet.
Där har jag varit, flera gånger!


Denna regniga septemberkväll spelade 
The Rumours of Fleetwood Mac på Konserthuset,
ett s.k. tributeband till min favoritgrupp!
Ja, jag älskade speciellt den här låten när jag var runt 17-18 år,
Dreams


Den är fortfarande en stor favorit.
Ja, jag har denna Lp inramad på väggen..!
(Men Lp:n inuti har min musikälskande son Emil numera i sin ägo)


Konserten var så bra!!!
Och för mig var det en stor seger över min utmattningsdiagnos
att jag klarade av att gå på konsert.
Jag har varit lite orolig för den här kvällen,
det är ju bland annat det här jag haft så svårt att klara av sen jag blev sjuk.
Mycket folk, mycket ljud, mycket ljus.
Sorl, prat, rörelse,
massor av intryck.
Men det gick bra! 
Bara lite känning av annalkande panikkänslor när vi stod i foajén och väntade innan vi fick komma in till våra platser.
Men jag andades, blundade och hade förstås mina öronproppar i hela tiden.
Vi satt också helt perfekt, på första raden på balkongen,
och slapp trängseln mitt i publikhavet.



Och under konserten var jag översköljd av min favoritmusik,
och bara njöt...
Otroligt skickliga musiker och sångare,
som gjorde Fleetwood Macs låtar sååå bra!
En underbar kväll!

En annan favorit är den här låten;
Landslide


...och alla andra som Fleetwood Mac gjort!

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Göteborg är fint och LYCKOST dig som fick gå på konsert! WOW, tribut till Fleetwood Mac låter toppenbra. Älskar låten Dreams, en favorit här med. Har du läst romanen "Daisy Jones and the six."? Finns även som miniserie. Den ska ha inspiration av Fleetwood Mac och Stevie Nicks. Annorlunda bok, jag gillade den. KRAM Anna