fredag 9 juni 2023

 Gult är...


...fint!
Ja, min favoritfärg är nog gul.
Lysande, vacker, varm, innerlig.

Jag älskar att plocka blommor!
Kan inte låta bli att plocka med mig en bukett vilda blommor när jag är ute och går.


Eller cyklar, som jag gjorde idag.


Just nu finns det massor av vackra vilda blommor att plocka.
Tjärblomster, gula fibblor,
prästkrage, käringtand, rödklöver,
daggkåpor, hundkäx, aklejor...


Ja, hemma hos oss finns det alltid flera vaser med blommor.
Året runt!




Sommarvärmen bara fortsätter.
Det är varmt och soligt varenda dag.
Skönt med sommar,
men...
det är lite skrämmande med det här torra och varma vädret.
Det är snustorrt i naturen,
gräsmattan är bränd och gul där solen ligger på hela dagarna.
Vi behöver regn!


För övrigt har det varit en tung och omtumlande vecka.
Min pappa, som fyllde 86 år för några dagar sen,
har blivit dålig och legat på sjukhuset några dagar.
I förrgår kom han till ett korttidsboende.


Det är ledsamt och ovisst,
men jag hoppas han kommer att må bättre snart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ninnie! Så vackert med alla blommor just nu! Prästkragar, smörblommor, midsommarblomster och drottningspets. Väldigt torrt här också. Lite regn på natten vore bra.

Trevlig helg till dig! KRAM Anna

Marie Karlsson sa...

Oh så många härliga sommarbilder

Anonym sa...

Så vacker tid nu. Hoppas det kan komma lite regn på nätterna. Lite för varmt för mig som inte mår bra av solen.
Hoppas din far piggar på sig.
Kram Anki