måndag 3 oktober 2022

Höstbilder.


Mest regniga, blåsiga och råkalla dagar, 
men också några dagar med sol och blå himmel
hade vi förra veckan.



Vid "min" sjö en solig dag.
Värmande sol och vindstilla.



Det blev ett dopp här från klippan.
13 grader i vattnet 
- och en obeskrivligt härlig känsla att ta några simtag i det klara, friska vattnet!


En annan dag  blåste det friskt! 


Vattnet brusade mot stranden, 
och bryggan hoppade i vågorna...


Här var jag också en dag.


På ögonakuten igen för att kolla mina ögon.
Mindre roligt...men det såg bra ut ialla fall.


Ett besök hos Emil och Alice i lördags.


De håller på att göra i ordning sin lilla ladugård.


De har rivit en del av den bortre delen som var i dåligt skick,
och håller på att brädfodra den gamla timmerväggen som varit en mellanvägg inne i ladugården förut.
Men det ösregnar emellanåt...


 
1 oktober - HÖST!


Kvällsljus vid bryggan.


Vi gick en kvällspromenad i går kväll.
Vi blev överraskade av hur snabbt mörkret föll,
strax efter sju var det nästan mörkt...

Det är mysigt med hösten, 
naturen är så vacker, luften är klar och lätt att andas,
höstblommorna vackra...
Men det här mörkret 
- det har jag verkligen svårt för.
Och vetskapen om att det är långt kvar tills det blir ljust igen.

1 kommentar:

Channal sa...

Vackra höstbilder! Den sista bilden är magisk! Skönt att höra att dina ögon är bra. Fattar inte att du kan bada i 13°! Du som gillar sol och värme. Jag skulle inte ens doppa tårna.

Ha en fin vecka! KRAM Anna