onsdag 25 maj 2022

 Efter dagar med sol och värme drog mörka moln in i går.
Det blev en regndag.
Vilket var toppen för vår nysådda gräsmatta,
och för mej som slapp springa runt och flytta vattenspridaren över hela tomten!

Men på kvällen slutade det regna, och jag gick ut i skogen.


Det doftade så gott, så intensivt. 
Fuktig mossa, blöta trädstammar,
skogsblommor och blöt grusväg.
Och fåglarna sjöng sina kvällssånger,
så starkt som de bara förmådde.



Att vara i skogen ger sån tröst och ro, 
det är som ett stort tryggt rum som omsluter en.
Ja, skogen har en sån kraft -
jag förundras så av hur tröstande och läkande skogen faktiskt är.
Mitt bästa ställe.

Det här är också mitt bästa ställe.


Sjön.


Nu är bryggan utlagd,
 så bra då slipper jag vada ut i det kalla vattnet för att kunna doppa mig!


Men det har inte blivit något bad sen i fredags.

Försommarkänsla





På andra sidan hagen som jag ser från mitt köksfönster
 finns en gammal torpruin.
En jättelik syren växer där,
och stora blommande fruktträd.

Jag undrar vem som bott där en gång,
planterat syrener och fruktträd och kaprifol.
Jag gick dit, en solig kväll.


Härifrån ser jag vårt hus, på andra sidan hagen.


Jag plockade med mig ett stort fång av dessa ljuvligt doftande syren,
och äppelblom.



Nu njuter jag av dem här i mitt hus!

Doften av syrener...
mmmm!

💜💜💜


1 kommentar:

Channal sa...

Vilket fantastiskt ställe! Ni bor verkligen jättefint! Sen känslan av att allt är nytt måste vara underbart skönt! Önskar er all Lycka och att ni kommer trivas i huset och att du får må bra. KRAMAR Anna