onsdag 30 mars 2022

 Snö!
Ja, igår när jag körde hem på sena eftermiddagen började det flyga vita snöflingor i luften.
De blev fler och fler, större och större.
Det snöade, mycket!


Så i morse var världen vintervit igen.
Termometern visade på -10 grader.



Snö på det knoppande körsbärsträdet...

Nää, inte roligt.
Jag som precis planterat lite näpna små penséer i krukor ute på verandan.




Men de hade nog klarat sig ganska bra,
de såg fina ut i alla fall.
Kanske tack vare att jag varje kväll täcker över dem med hinkar och byttor,
för att de inte ska bli rådjursmat!


Snön har smält bort under dagen, det ligger bara lite fläckar kvar här och var.
Men i natt ska det bli flera minusgrader igen.
Huuu!

Jag vill ju ha V Å R  nu!!!

2 kommentarer:

Channal sa...

Ett riktigt aprilväder i mars! Vackert men nej tack! Ingen snö här i alla fall. Men jag såg lite flingor i skyn igår. De där mörkt sammetsröda penséerna, sådana har jag också köpt i år. Vi har tagit in dem under natten. Igår natt hade vi -11!

KRAM Anna

Freedomtravel sa...

Vilka vinterbilder!! Vi hade en rejäl hagelskur för några dagar sedan och därefter var det vitt i timmar ...!