måndag 28 mars 2022

Ännu en solig marshelg!
Och då blev det lördagslunch i skogen igen.


Så härligt!
Jaa, jag njuter verkligen av att gå i skogen,
på mjuka tysta stigar,
med den värmande marssolen i ansiktet och ljudet av fågelsång i öronen.
Som balsam och bästa medicinen för min stressade vardagssjäl...






Och i söndags blev det ett trippelkalas!
Jag och min syster och min bror fyller år med några veckors eller dagars mellanrum
 i januari/februari.
Så i år bestämde vi oss för att ha ett gemensamt kalas.
Ingen av oss fyller några jämna år,
men vi tyckte det var på tiden att vi och våra familjer fick möjlighet att träffas allihop.

Så, 
i går tände min bror grillen här vid lilla sjön i stan där mina syskon bor,
och så blev det korvkalas!




Alla var där,
 ( nästan i alla fall, brorsdotter Michaelas sambo jobbade...)
så roligt!


Kusiner och sysslingar,
syskon och sambos,
och mor och far
- tillika mormor o morfar/ farmor o farfar
och gammelmormor/gammelfarfar.










Och solen sken,
korvarna var goda 
och de hembakta kakorna smakade mums!

Ja, det är inte ofta som alla träffas så här,
och speciellt inte de här  två corona-åren.
Det behöver inte vara så mycket mer än korv och bröd,
lite kaffe och en kaka och så lite solsken för att det ska kännas som ett
kalas!

1 kommentar:

Channal sa...

Åh så festligt och mysigt ni hade det! Tussilago... en favorit!! Har inte sett några än. När jag blir frisk ska jag åka till mitt tussilagoställe. Nu har vi fått det riktigt kallt! Det ska vara upp till -7 under nätterna hela veckan. Brrr!! KRAMAR Anna