onsdag 16 mars 2022

 Idag är det onsdag, 
min lediga dag.
En dag när jag försöker att ta det lugnt.
Men jag är ju lite dålig på det där, att ta det lugnt.
Har alltid massa saker som jag vill göra, 
så man kan ju säga att jag är lite kass på det där att ta det l u n g t.
Men jag försöker...
För jag behöver verkligen den här andningspausen mitt i veckan.
Mitt jobb är högintensivt -
varenda dag. 
Vi har en stor barngrupp, 22 barn, 
och så gott som v a r j e dag är det personal som fattas och inga vikarier finns att få.
Det är tufft!
Och min energi är så liten nu för tiden.

I helgen har vi haft Vilmer och Lilly här på besök.
Våra fina älsklingar!
Blir så glad av att träffa dem.
Och deras pappa förstås...


N har köpt en skrivplatta,
väldigt rolig att rita och skriva på.



Speciellt för Lilly,
som älskar att rita och måla.



Här har hon målat av dalahästen som står på bordet.
Så fint!

Jag hittade en massa gamla spel när jag rensade vindsförråden,
bland annat Jägersro.
Ett spel som våra barn spelade så mycket när de var små!
Vilmer tyckte det var jättekul,
och spelade med pappa och farfar.
Han vann!



Jag hittade också flera Play-Do burkar som jag köpt till barnbarnen för ett tag sen,
men glömt bort...



Vi var också en sväng ut till Lillasjö för att titta på nya huset,
och gick förstås ner till sjön.
Det var lite is på vattnet.





Lilly hade med sig det här fina brevet till oss när hon kom,

💗

I lördags var vi en stund hos Emil o Alice,
de behövde lite hjälp med elkablar i huset.
Det fixade N såklart!

Lille valpen Alfons finns inte mer...
💔
Han visade sig ha en missbildning i matstrupen,
vilket gjorde att han hade svårt att svälja och få ner maten.
Dessvärre var det inget att göra åt detta,
så de tvingades att ta bort honom.
Så sorgligt...
Men jag tänker att våran lille Louie har fått en glad liten hundvalp 
att leka med där i sin himmel nu...

Lilla goa katten Sune mår i alla fall bra!


2 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Känns som det är personalbrist inom så många yrken. Konstigt det där att det kan vara så många arbetslösa med tanke på hur mycket kompetens som saknas inom så många viktiga områden. Men det tar ju tid att utbilda och människor ska vilja det med.... Komplext verkligen... Jag jobbar på sjukhuset och på min avdelning saknas det både undersköterskor och sjuksköterskor.

Channal sa...

Åh vilken mysig dag du har haft! Avis på dina lediga onsdagar! Skulle gärna vilja ha det så men jag har ju mina tidiga fredagar. Ska visst bli +15 till helgen! Ser fram emot det!

KRAM Anna