fredag 14 maj 2021

 Två varma, soliga lediga vårdagar,
torsdag och fredag.
Så härligt!

Igår var vi hos den här sommarflickan,
Lilly

...och hennes storebror Vilmer,
pappa J och bonusmamma A.


Sol och minst 20 grader varmt, 
vi åt lunch ute och sen blev det kak-och glassbuffé,
på begäran av Vilmer och Lilly.

Idag fick vi en lika solig och härlig dag!
Vi började dagen med åka in till stan för att ställa oss i lång kö 
för att så småningom få ett efterlängtat stick i armen.
Första dosen vaccin,
hurra så bra det känns!!!

Nästa spruta blir dagen innan midsommarafton
 - alltså färdigvaccinerade innan semestern.
Nöjd!

När vi kom hem tog N fram altanmöblerna från vinterförvaringen,
medan jag fixade lite lunch.
Som vi ju såklart åt ute på altanen,
första gången i år!

Sen blev det trädgårdsfix,
i klädd shorts och t-shirt.
Sommarfeeling!


Haha, de här shortsen är ett par väldigt gamla favoriter,
tror jag köpte dem i slutet på 90-talet..!!!
Bästa hemmashortsen!

Jag satt ju tulpanlökar lite varstans i höstas.
Jag trodde alla blev uppätna av rådjuren tidigt i våras,
men kolla här:

De missade några!!!


Några till i samma rabatt är på gång de också, men de har inte slagit ut ännu.


Silverpäronet blommar nu,
titta så fint!

Gullvivor, 
en av vårens sötaste små blommor!



Nu har mörka moln rullat in, det mullrar långt borta 
och stora regndroppar faller från himlen.
Åskväder på gång.

Och jag ska snart fixa lite fredagsgott,
det blir stekt torsk med rabarbersås,
till det  potatis med brynt smör och fräst spenat.
En favoriträtt,
lätt och gott!

Ja, det har varit en lätt arbetsvecka det här,
jag jobbade bara en dag- onsdagen.
I måndags och tisdags hade vi semester,
då var vi ju på Ästad Vingård i Halland.
Så härligt!
Berättar mer om det en annan gång.

1 kommentar:

Channal sa...

Söt tös och vackert med alla blommor! Grattis till vaccinet! Längtar efter mitt!

KRAMAR Anna