söndag 9 maj 2021

 Sköna söndag!

En lugn hemmadag har vi haft idag.
Regnigt och grått ända fram till sena eftermiddagen.

 Vi har hållit oss inomhus, jag har bakat paj och morotskaka,
och börjat på en ny bok:
Bekännelsen 
av Jessie Burton.
En bok som fått både ris och ros,
men mej fångade den direkt!

Jag har precis läst ut en annan fängslande bok,
Den röda adressboken
av Sofia Lundberg.

Åh, vilken u n d e r b a r bok!!
Jag blev berörd av den här boken -
det måste vara en av de bästa böcker jag läst tror jag!
En varm och fint berättad historia, 
som berörde mej till tårar.
Jag har tidigare läst Sofia Lundbergs andra bok; Och eken står där än
en bok som jag också tyckte mycket om,
men den här är ett snäpp bättre!
Läs, läs, läs!!!

Igår var vi ute på tur.
Först var vi i en retro/secondhand butik som jag fått nys om.

Massa fina gamla saker!

Jag är på jakt efter djupa tallrikar, 
har ett par fina med blå dekor från UpsalaEkeby som jag tycker så mycket om,
men skulle ju behöva några fler..!
Men jag hittade inga jag ville ha.

Sen körde vi till Kråkebo 
och hälsade på en liten stund.

De har fällt flera stora granar och träd, 
så fint det blivit med den vackra utsikten där bakom huset.

Emil har köpt en vedkap som behövde monteras ihop.


Det blir mycket ved från alla fällda träd!


Ikväll har vi packat väskorna,
för nu har vi semester ett par dagar.
Vi ska åka till Ästad Vingård i Halland,
jag fick presentkort  hit när jag fyllde år i vintras.
Vi ska ut på vandring i Åkulla bokskogar,
 äta middag på vingården och sova över en natt här!

1 kommentar:

Channal sa...

Tack för boktips! Har precis läst ut ”Den osynliga flickan” av Lisa Jewell. Lättläst, spännande och bra! Nu har jag börjat med Emma Hambergs senaste ”Je m’appelle Agneta”. Älskar den redan!

Ha en fin dag! KRAMAR Anna