onsdag 5 augusti 2020

Välkommen till min trädgård!

Idag är det en grå och regnig dag -
känns som om hösten kommit på besök.
Men igår var det soligt och sommarvarmt!


Min trädgård är full av blommor.
De flesta växer här på vår baksida






Där har vi också vår altan, 
som också den är full av blommor!


Olika sorters pelargonior....



...och ett olivträd som jag haft i några år.


Krasse!

Och den här!
❤  Black Beauty 
  

Med blommor som svart sammet...


Och här är hon,
min ständiga följeslagare
 - lilla goa Lullan.



Njuter av sommarvädret.
Hon brukar ligga under vinbärsbuskarna, 
eller under blommorna och kika.
Föredrar skuggiga platser.

En favorithörna av trädgården är den  här,
 där vi har små växthus och pallkragar.



Med grönsaker,
kryddor
och blommor!
Älskar ju blommor...


Vi har också lite bärbuskar.
Hallon, krusbär och vinbär.
Och jordgubbar!


Jag passade på att plocka svarta vinbär och koka saft.
Så gott!!
M ä n g d e r av vinbär i år på våra buskar, både röda och svarta.


Och så blev det nyplockade vinbär med vaniljglass till efterrätt,
mums så gott!



De här petuniorna!
Som breder ut sig över det runda korgbordet där borta i hörnan




Älskar färgen! 



Och så kan man ju plocka in några av blommorna och njuta av dem inomhus också!

2 kommentarer:

Channal sa...

Så fint du har det! Vill också ha en krusbärsbuske.

KRAM Anna

Malkin sa...

Så fin trädgård o altan NI har. Inspirerande.